19 kr för vegansk och 100% ekologisk matkasse på 6 minuter

årstiderna ekologisk vegansk matkasse

Jag fick tips av Ekompassen att man just nu kan köpa en vegansk och ekologisk matkasse från Årstiderna för ynka 19 kr! Kassen räcker till 1 person i 4 dagar och levereras hem till dörren.

För att ta del av rabatten behöver man gå igenom 3 steg, bland annat genom att bli medlem hos MyBonus. Skeptikern i mig blev direkt avskräckt och tänker att det är något lurt eller superkrångligt.

Eftersom jag försöker sänka mina matkostnader gav jag dock detta en chans och tänkte att OM detta är utan konstigheter, så ska jag tipsa vidare till er, och då också berätta exakt hur lång tid det tog. 

SEX MINUTER. Och det är inte krångligt alls!

Gör så här:

  1. Bli medlem hos MyBonus. Om ni blir medlemmar via min länk får ni 50 kr i startbonus.
     
  2. Gå in på Årstiderna via MyBonus.
     
  3. Teckna ett abonnemang hos Årstidernas genom att beställa en Vegansk matkasse som kostar 299 kr för 1 person - 4 dagar. Detta ger 230 kr i återbäring hos MyBonus. Välj leverans var 4:e vecka vilket ger gott om tid att avboka kommande kasse. Ekompassen tipsar om att ställa larm på mobilen så man inte glömmer. Smart! Det är ingen bindningstid på matkassen, man avbokar enkelt online senast tre dagar innan leverans nummer 2.

MyBonus ger alltså 230 kr i återbäring för matkassar från Årstiderna. 230 kr + startbonusen på 50 kr = 280 kr. 299 kr - 280 kr = 19 kr. Totala kostnaden för din matkasse är alltså endast 19 kr!

Din återbäring + startbonus på 280 kr dyker upp på ditt MyBonus-konto inom 48 timmar. Efter att återbäringen registrerats måste den godkännas av butiken. Detta tar mellan 15-90 dagar, och därefter är återbäringen redo att betalas ut till ditt konto!

PS. Jag valde den veganska matkassen för singelhushåll som är Årstidernas billigaste kasse. Du kan dock välja en dyrare matkasse från Årstiderna och fortfarande få hela 280 kr i rabatt, men då blir din totala kostnad högre.

TILLÄGG: Har du inte fått din utbetalning? Kontakta Mybonus på kundservice@mybonus.com då de tydligen haft tekniska problem med spårning av köp och alla återbäringar från Årstiderna har fått ske manuellt. Se nedanstående mejlsvar från MyBonus. Kort efter detta fick jag min utbetalning.

"Hej Ellinor,

Vi vill understryka att du kan vara helt trygg med MyBonus och att vi kommer att göra allt vi kan för att du ska få ta del av din återbäring.

Årstiderna har fortfarande tekniska problem med spårning av köp. Din återbäring har därför inte registrerats och du är inte den enda av våra medlemmar som upplever detta problem. Vi har därför tillfälligt plockat bort butiken från MyBonus.com.

Detta ligger högt prioriterat hos oss samt hos butiken och kommer vara löst inom kort. 
Beklagar och tackar för ditt tålamod.

Vi har inte glömt av dig!

Med vänliga hälsningar,
Sophie, MyBonus Kundtjänst"